Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Gmina Kolno Samorządowy Portal Internetowy
KOLNO POGODA
Treść główna

E-usługi w UG Kolno - załatw sprawę Online

Artykuł

SIP umożliwia publikację rejestrów w formie internetowego serwisu mapowego na tle danych ewidencyjnych i ortofotomapy. Umożliwia integrację wielu serwisów mapowych. Zapewnia dostęp do danych przestrzennych dla mieszkańców, inwestorów i turystów. System daje możliwość przejrzystej prezentacji danych przestrzenych.

 

 


 

1. Wniosek o wydanie decyzji na zajęcie pasa
2. Wniosek o wydanie decyzji na na umieszczenie urządzenia IT
3. Wniosek o wydanie decyzji na umieszczenie reklamy w pasie drogowym
4. Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację/przebudowę zjazdu
5. Wniosek o wydanie decyzji z informacją o dostępie działki ewidencyjnej do drogi publicznej
6. Wniosek o wydanie zaświadczenia z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
7. Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
8. Wniosek o wydanie zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji
9. Wniosek o zmianę przeznaczenia w miejscowym planie zagospodarowania
10. Wniosek o wydanie decyzji WZ
11. Wniosek o wydanie decyzji ULICP
12. Wniosek o wydanie decyzji czy na działkę ewidencyjną wydano decyzję WZ/ULICP
13. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
14. Wniosek o nadanie numeru porządkowego nieruchomości
15. Wniosek o udostępnienie numeru porządkowego budynku
16. Wniosek o wydanie zaświadczenia z informacją czy działka ewidencyjna znajduje się w zasobie mienia gminnego

 

 

1. Wniosek o wydanie decyzji na zajęcie pasa

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie decyzji na zajęcie pasa.
  2. Plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 (z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego).

Sposób załatwienia sprawy:

Uzyskanie zezwolenia na zajęcie pasa.

Czas załatwienia sprawy:

Do 30 dni.

Opłaty:

Nie dotyczy.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który ją wydał.

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1264 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r.o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 645 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r., poz. 124 z późn. zm.)
  5. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.)
  6. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm.)
  7. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.)

 

2. Wniosek o wydanie decyzji na na umieszczenie urządzenia IT

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie decyzji na na umieszczenie urządzenia IT.
  2. Plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 (z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego).

Sposób załatwienia sprawy:

Uzyskanie zezwolenia umieszczenie urządzeń IT.

Czas załatwienia sprawy:

Do 30 dni.

Opłaty:

Nie dotyczy.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który ją wydał.

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1264 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r.o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 645 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r., poz. 124 z późn. zm.)
  5. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.)
  6. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm.)
  7. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.)

 

3. Wniosek o wydanie decyzji na umieszczenie reklamy w pasie drogowym

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie decyzji na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.
  2. Plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 (z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego).

Sposób załatwienia sprawy:

Uzyskanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym.

Czas załatwienia sprawy:

Do 30 dni.

Opłaty:

Nie dotyczy.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który ją wydał.

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1264 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r.o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 645 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.)
  4. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r., poz. 124 z późn. zm.)
  5. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.)
  6. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm.)
  7. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.)

 

4. Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację/przebudowę zjazdu

 Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie decyzji lokalizacji zjazdu i warunków technicznych zjazdu
  2. Aktualna mapa wysokościowo sytuacyjna z wskazaniem wnioskowanej lokalizacji zjazdu w skali 1:250, 1:500 albo 1:1000 terenu – działki, na którą będzie lokalizowany zjazd z drogi publicznej

Sposób załatwienia sprawy:

Uzyskanie decyzji.

Czas załatwienia sprawy:

30 dni, a w przypadkach skomplikowanych do 60 dni

Opłaty:

Opłata skarbowa za zezwolenie – 82,00 zł

(UWAGA! Zgodnie art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dn. 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej nie podlegają opłacie skarbowej zezwolenia na budowę lub przebudowę zjazdu na potrzeby budownictwa mieszkalnego.)

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 645, Art.29)

 

5. Wniosek o wydanie decyzji z informacją o dostępie działki ewidencyjnej do drogi publicznej

 Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie decyzji z informacją o dostępie działki ewidencyjnej do drogi publicznej.

Sposób załatwienia sprawy:

Uzyskanie zaświadczenia.

Czas załatwienia sprawy:

Do 7 dni.

Opłaty:

Opłata skarbowa 17 zł.

Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy.

Podstawa prawna:

Art. 217 par. 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2022.2000).

 

 

6. Wniosek o wydanie zaświadczenia z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

 Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie zaświadczenia z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Sposób załatwienia sprawy:

Uzyskanie zaświadczenia.

Czas załatwienia sprawy:

do 14 dni.

Opłaty:

Opłata skarbowa 17 zł.

Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm., Art.30, ust.1)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm., Art.1, ust.1, pkt.1, lit.a)
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm., Art.35)

 

7. Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

 Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Sposób załatwienia sprawy:

Uzyskanie wypisu i wyrysu.

Czas załatwienia sprawy:

Do 14 dni.

Opłaty:

Opłata skarbowa za wydanie wypisu:

30 zł - do 5 str.,

50 zł - pow. 5 str.

Za wydanie wyrysu 20 zł - za każdą rozpoczętą str. A4 - nie więcej niż 200 zł.

Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm., Art.30, ust.1)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm., Art.1, ust.1, pkt.1, lit.a)
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm., Art.35)

 

8. Wniosek o wydanie zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji

 Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie zaświadczenia o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji

Sposób załatwienia sprawy:

Uzyskanie zaświadczenia.

Czas załatwienia sprawy:

do 14 dni.

Opłaty:

Opłata skarbowa 17 zł.

Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm., Art.30, ust.1)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm., Art.1, ust.1, pkt.1, lit.a)
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm., Art.35)

 

9. Wniosek o zmianę przeznaczenia w miejscowym planie zagospodarowania

 Nazwa usługi:

Wniosek o zmianę przeznaczenia w miejscowym planie zagospodarowania

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

Wniosek o zmianę przeznaczenia w miejscowym planie zagospodarowania

Sposób załatwienia sprawy:

-

Czas załatwienia sprawy:

-

Opłaty:

Nie dotyczy.

Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm., Art.30, ust.1)

 

10. Wniosek o wydanie decyzji WZ

 Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie decyzji WZ.
  2. Zapewnienie dostaw energii elektrycznej od dostawcy energii na zapotrzebowanie energii określonej we wniosku.
  3. W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną - aktualny odpis/odwzorowanie cyfrowe Krajowego Rejestru Sądowego.
  4. Wyrys z mapy ewidencji gruntów obrazujący położenie działek objętych zamierzeniem inwestycyjnym oraz działek sąsiadujących i wyrys z mapy sytuacyjno-wysokościowej dla obszaru jak wyżej.
  5. Pełnomocnictwo udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu wnioskodawcy.
  6. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach z klauzulą ostateczności. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wymagane dla planowanych: przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko oraz przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko.
  7. Określenie granic terenu objętego wnioskiem, przedstawionych na kopii mapy zasadniczej lub - w przypadku jej braku - kopii mapy katastralnej, obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000.

Sposób załatwienia sprawy:

Ustalenie warunków zabudowy.

Czas załatwienia sprawy:

Do 90 dni.

Opłaty:

Opłata skarbowa 107 zł.

Tryb odwoławczy:

Do organu odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie do 14 dni od dnia doręczenia decyzji

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji warunkach zabudowy (Dz. 4. U. z 2003 r. Nr 164, poz. 1589)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r. Nr 164, poz. 1588)

 

11. Wniosek o wydanie decyzji ULICP

 Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie decyzji ULICP.
  2. Zapewnienie dostaw energii elektrycznej od dostawcy energii na zapotrzebowanie energii określonej we wniosku.
  3. W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną - aktualny odpis/odwzorowanie cyfrowe Krajowego Rejestru Sądowego.
  4. Wyrys z mapy ewidencji gruntów obrazujący położenie działek objętych zamierzeniem inwestycyjnym oraz działek sąsiadujących i wyrys z mapy sytuacyjno-wysokościowej dla obszaru jak wyżej.
  5. Pełnomocnictwo udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu wnioskodawcy.
  6. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach z klauzulą ostateczności. Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wymagane dla planowanych: przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko oraz przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko.
  7. Określenie granic terenu objętego wnioskiem, przedstawionych na kopii mapy zasadniczej lub - w przypadku jej braku - kopii mapy katastralnej, obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000.

Sposób załatwienia sprawy:

Ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego

Czas załatwienia sprawy:

Do 65 dni.

Opłaty:

Opłata skarbowa 107 zł.

Tryb odwoławczy:

Do organu odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie do 14 dni od dnia doręczenia decyzji

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji warunkach zabudowy (Dz. 4. U. z 2003 r. Nr 164, poz. 1589)
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r. Nr 164, poz. 1588)

 

12. Wniosek o wydanie decyzji czy na działkę ewidencyjną wydano decyzję WZ/ULICP

 Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie decyzji czy na działkę ewidencyjną wydano decyzję WZ/ULICP.

Sposób załatwienia sprawy:

Uzyskanie zaświadczenia.

Czas załatwienia sprawy:

do 14 dni.

Opłaty:

Opłata skarbowa 17 zł.

Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm., Art.30, ust.1)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm., Art.1, ust.1, pkt.1, lit.a)
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm., Art.35)

 

13. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

 Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
  2. Karta informacyjna o przedsięwzięciu (w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko) - w 3 egzemplarzach
  3. Poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmująca obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie
  4. Wypis z ewidencji gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie
  5. W przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4 lub 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199 poz. 1227), prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3, do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy załączyć - mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przestawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie
  6. W przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, dla których raport do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy załączyć raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 w/. ustawy - kartę informacyjną przedsięwzięcia. Wymienione dokumenty należy przedłożyć w 3 egzemplarzach

Sposób załatwienia sprawy:

Otrzymanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych.

Czas załatwienia sprawy:

Do 30 dni.

Opłaty:

Opłata skarbowa 205 zł.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do właściwego Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 z późn. zm., Art.59-87)
  3. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r., poz. 2556 z późn. zm.)
  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.)
  5. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111)

 

14. Wniosek o nadanie numeru porządkowego nieruchomości

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

  1. Dokumenty architektoniczne potwierdzające przeznaczenie obiektu lub zezwolenie na jego użytkowanie.
  2. Tytuł własności nieruchomości np. akt własności ziemi lub akt notarialny lub postanowienie sądowe o zniesieniu współwłasności lub odpis z księgi wieczystej lub decyzję administracyjną.
  3. Wniosek o nadanie numeru porządkowego nieruchomości.

Sposób załatwienia sprawy:

Nadanie i potwierdzenie numeru porządkowego nieruchomości

Czas załatwienia sprawy:

Do 30 dni.

Opłaty:

Nie dotyczy.

Tryb odwoławczy:

Od zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje. Ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę do sądu na taką czynność można wnieść po uprzednim wezwaniu organu na piśmie do usunięcia naruszenia prawa.

Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje skarga do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 17 maja 1989r. -Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2021 r., poz. 1990 ze zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 poz. 1368)

 

15. Wniosek o udostępnienie numeru porządkowego budynku

 Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

Wniosek o udostępnienie nadanego numeru porządkowego.

Sposób załatwienia sprawy:

Potwierdzenie numeru porządkowego nieruchomości

Czas załatwienia sprawy:

Do 30 dni.

Opłaty:

Nie dotyczy.

Tryb odwoławczy:

Od zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje. Ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę do sądu na taką czynność można wnieść po uprzednim wezwaniu organu na piśmie do usunięcia naruszenia prawa.

Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje skarga do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 17 maja 1989r. -Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2021 r., poz. 1990 ze zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 poz. 1368)

 

16.Wniosek o wydanie zaświadczenia z informacją czy działka ewidencyjna znajduje się w zasobie mienia gminnego

 Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Kolno

  1. Wojska Polskiego 20, 18-500 Kolno

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie zaświadczenia z informacją czy działka ewidencyjna znajduje się w zasobie mienia gminnego.

Sposób załatwienia sprawy:

Uzyskanie zaświadczenia.

Czas załatwienia sprawy:

Do 7 dni.

Opłaty:

Opłata skarbowa 17 zł.

Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy.

Podstawa prawna:

Art. 217 par. 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2022.2000).

 

 

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.